Wednesday, May 16, 2012

POLKA DOT , VINTAGE , HIGH WAISTED PANTS , JUMPSUIT AND PALAZZO

Assalamualaikum..yuhuuu...hok aloh..petang ni nak mengarut kejap boleh..haaa???tak boleh..???alah..tak kire..aku nak mengarut juga...lollll..okay..sudah..tak mau mengarut lagi lah..nanti korang malas nak baca entri aku ni kan..korang mesti dah baca tajuk entri aku ni kan..emmm..bapak punye panjanglah tajuk dia..mungkin ada yang tau..dan mungkin jugak ada yang tahu beberapa nama yang aku sebut dekat tajuk tu kan..okay lah..tak mau nak main teka-teki lagi..entri hari ni aku nak cerita pasal fesyen..haa??mampu ke aku nak cerita pasal fesyen..??mestilah mampu...sebab aku nak cerita je..lolll..sekarang ni macam-macam jenis fesyen yang muncul..kebanyakan fesyen sekarang adalah kemunculan semula fesyen retro..boleh dikatakan semua orang tak  kiralah kecik , besar , tua atau muda bergaya dengan fesyen retro ni..termasuklah aku sendiri..kiranya style ni memang tengah hot lah..mula-mula aku nak cerita pasal polka dot..style ni memang comel..hok aloh...nak pulak yang si pemakai tu jenis yang petite..bertambah-tambah comel lah kan...selalunya polka dot ni akan di mix and match kan dengan yang plain..maksudnya..kalau korang pakai blaus polka dot , so korang match kan lah dengan skirt atau pun seluar yang kosong/plain..begitu jugak sebaliknya..kalau dua-dua polka dot..macam serabut ayam je kan..lollll..tapi bagi yang memang berani..redah jelah..
ni antara contoh blaus polka dot yang tengah hot sekarang ni..untuk yang bertudung boleh lah pakai jaket ataupun kardigan..memang meletupp lah kan..hahaha
wahhh..skirt ni memang jadi pilihan remaja-remaja sekarang..padankan lah skirt ni dengan kemeja ke..blaus ke..lepas tu..kalau nak nampak lagi meletuppp..pakai lah belt..perghhh..meletuppp u olls..

Okay..sekarang aku nak cerita pasal style vintage pulok..hahaha..maybe korang ada yang tak tahu vintage ni style yang macam mana..macam pernah dengar tapi dimana ya..okay..style vintage ni selalu digayakan oleh HANA TAJIMA..err..masih tak dapat bayangan macam mana style tu..??tak pe..let me show you baby...wahahahah..
haa..amacam..dah dapat bayangan dah...??style ni memerlukan korang mix and match je..kalau yang cerdik pandai tu..dah confirm lah nampak gojess kan...                                                                                   

   
haaa..nampak tak...Yuna pun antara artis yang selalu mengenakan style vintage ni..hok aloh..cung jugok kan...

ni antara salah satu style vintage yang simple...tapi memang cun..tengoklah siape yang pakai kan...scha lah kate kan...

Part yang seterusnya..part high waisted pants..wahhh....haa???seluar pinggang tinggi??ape tu??alah...macam mane nak cakap ekk..err...okay..aku tunjuk gambar je ehh..senang sikit korang nak faham..ye dok...

tadaaaa..ni la dia seluar pinggang tinggi...atau dalam bahasa saintifik dia high waisted pants..seluar ni bukan sahaja dipakai ke pejabat tapi kalau nak keluar jalan-jalan pun boleh...

aummm..awek cun...kalau rasa-rasa nak jadi ala-ala scha alyahya ni..try lah..seriously..smart tau...

Next part is..JUMPSUIT...haaa???baju terjun...???lollll...macam biasa..aku hidang kan korang dengan gambar-gambar ni..supaya korang lebih senang nak faham apa yang aku dok membebel dari tadi..

ni lah jumpsuit...selalunya jumpsuit ni berlengan pendek...padankan je dengan jaket ke..kardigan ke..ataupun inner pun boleh...


Yuna punya jumpsuit ni aku suke..unik...selain tu..warna dia pun cantikk....

And the last part is....PALAZZO!!!!tak payah nak blurr sangat okay..palazzo ni adalah sejenis seluar yang besar dan longgar..memang selesa bila pakai..meh sini aku tunjuk kan THE PALAZZO tu ehh..

haa...ni lah dia palazzo tu..hahaha..aku dah ade dah...nak pakai nya entah bila..

okay...semoga korang suka entri aku yang banyak mengarut ni..disebabkan terlampau banyak mengarut sampai aku pun dah kehabisan kata-kata dah..entri seterusnya aku akan update lagi..tungguuuuu...
okay bye..Salam..

No comments:

Post a Comment