Saturday, May 19, 2012

MOOD GATAL DI SIANG HARI

Assalamualaikum...yuhuuu u ollzz...haaa...hari ni terlebih rajin nak update entri di tengah hari yang membara ni..hohohohoh..tak pe..demi korang aku sanggup tangguhkan aktiviti buat taik mata aku untuk sesi petang ni..loll..dengan rase rendah dirinye..walaupun aku ni tak berape nak rendah sangat..aku nak ucapkan terime kasih kepade korang yang sanggup curi masa untuk baca entri aku yang kadang-kadang tu memang mengarut..tak kesah lah korang ni follower ke..stalker ke..ape ke..thanks a lot okay..tanpa korang..trafik dekat blog aku ni tak naik tau..hehehe..alamak aiii..panjang lah pulak mukadimah aku kan...hahaha..hari ni mood aku mood gatal..hahaha..oleh sebab itu..entri hari ni aku nak share pasal panduan mencari teman hidup..amacam..??menarik kan..hehehe..okay biar aku senaraikan cara-caranye ekk..senang sikit korang nak baca..
-PANDUAN MENCARI TEMAN HIDUP-

1.Sentiasa taat kepada Allah S.W.T dan Rasulullah S.A.W.
2.Jihad Fisabilillah adalah matlamat dan program hidupnya.
3.Mati syahid adalah cita-cita hidup yang tertinggi.
4.Sabar dalam menghadapi ujian dan cabaran daripada Allah S.W.T.
5.Ikhlas dalam beramal.
6.Kampung akhirat menjadi tujuan utama hidupnya.
7.Sangat takut kepada ujian Allah S.W.T dan ancamannya.
8.Selalu memohon ampun atas segala dosa-dosanya.
9.Zuhud dengan dunia tetapi tidak meninggalkannya.
10.Solat malam menjadi kebiasaannya.
11.Tawakal penuh kepada Allah S.W.T dan tidak mengeluh kecuali kepada Allah S.W.T.
12.Selalu berinfaq sama ada dalam keadaan lapang mahupun sempit.
13.Menerapkan nilai kasih sayang sesama mukmin dan ukhuwah di antara mereka.
14.Sangat kuat amar maaruf dan nahi mungkarnya.
15.sangat kuat memegang amanah , janji dan kerahsiaan.
16.Pemaaf dan lapang dada dalam menghadapi kebodohan manusia , sentiasa saling membetulkan sesama saudara dan tawaduk penuh kepada Allah S.W.T.
17.Berkasih sayang dan penuh pengertian kepada keluarga.


so...macam mane???okay tak..mestilah okay kan...hahaha..panduan ni boleh lah korang guna untuk cari pasangan hidup korang..aku pun nak try jugak lah..haisshhh..hahahaha..okay..setakat ni dulu entri hari ni ehh...kalau aku berkerajinan tahap dewa aku update lagi entri baru okay...bobye..Salam..

No comments:

Post a Comment