Wednesday, March 28, 2012

KAWAN TERBAIK DUNIA AKHIRAT

Assalamualaikum..beberapa hari ni aku tak menulis untuk entri yang baru..tibe-tibe rase malas..haha..okay..sebenarnya aku nak cerita sikit sebab ape aku tak menulis dan sebab ape aku tibe-tibe malas pulak nak menulis..sebenarnye aku sendiri pun tak faham..kenape aku ni jadi tempat untuk orang lepaskan kemarahan..contohnye semalam..sampai dua kali aku kena tengking dengan makcik aku..mule-mule tu waktu pagi...macam biase setiap pagi aku memang jage anak buah aku sementare makcik aku pulak masak...kebetulan pulak anak buah aku tu bangun tidur nak minum susu..lepas tu makcik aku suruh aku goreng ayam nak masak kicap..makcik aku kate jangan goreng garing sangat sebab nak masak kicap..tapi time tu aku tak berape dengar sangat sebab aku jengah anak buah kau yang dalam buaian...so sebab aku tak berape dengar aku tanye lah lagi sekali..nak goreng garing ke??makcik aku pulak tibe-tibe tengking aku..dia cakap "jangan goreng garing-garing ..nak masak kicap..tak tau ke!". Mase tu aku memang tergamam kut..sumpah..aku terperanjat..aku rase pertanyaan aku tu tak salah..aku kawal perasaan aku..supaye aku tak menitiskan air mate..alhamdulillah aku berjaye..kebetulan pulak malam semalam kawan baik aku shasha datang nak ambik borang upu yang nak di print..sekali lagi aku kena tengking dengan makcik aku...masalah yang sangat kecik pada aku lah..sebab tak rapatkan pintu rumah..kebetulan masa tu shasha dah nak balik..tak sampai lima minit pun shasha datang..aku rase malu sangat dengan shasha mase tu..dia pun terperanjat bile dengar makcik aku menjerit macam tu...tapi nasib baik lah dia faham perasaan aku mase tu..so dia pun tak banyak tanye..lepas je dia balik aku terus masuk bilik..aku nanges puas-puas..aku sedih sangat..aku tak tau ape salah aku sampai aku kene terima tu semua..lepas tu shasha text aku..dia suruh aku sabar..dia nasihatkan aku macam-macam..aku luahkan semua yang terbuku dalam hati aku..lepas tu baru aku rasa beban yang aku rase semakin ringan..terime kasih sha...terime kasih untuk nasihat kau tu..nasib baik aku ada kawan macam kau..kalau tak aku tak tau nak luahkan pade siape..sha..KAU LAH KAWAN TERBAIK DUNIA AKHIRAT AKU..INSYAALLAH..

No comments:

Post a Comment