Saturday, September 8, 2012

RINDU SANGAT OII

    Assalamualaikum..yuhuu..lame dah aku tak update blog ni..dah berhabuk dan ditumbuhi lalang yang merimbun..wahh..ayat tu harus lah melangit..okay..motif aku dah lame tak update ialah terlalu busy dengan exam dan assignment..sampaikan diri sendiri pun terabai..hmm..kalau tak silap..last aku update 25 ogos..hoiii..bapak lame dah..hisy..nak buat macam mane..busy kan...sepanjang ketidak jengukkan aku ke blog aku ni..macam-macam yang jadi..turun naiknye study aku..relationship baru ..perasaan sakit hati..perasaan sedih..gembira..sikap aku..hmm..macam-macam tau..dan yang lebih teruknye..aku baru perasan yang semester yang pertama ni dah nak sampai ke penghujungnye..huarghhh…terkejut gile kut..rasenye baru je aku angkut barang dari rumah nak datang register dekat UiTM ni..tau-tau dah nak habis..cuti sem pun dah nak start pertengahan bulan Oktober ni..perghhh..yang semakin tak boleh blah nye apebile aku tersedar yang  1 Oktober ni bermulenye final exam..ahhh...jadual exam pun aku dah tengok..yang aku nak pulun betul-betul empat subjek je..walaupun empat tapi aku rase macam hareemmmm gile mase jawab test hari tu..oh my goshh...mintak dijauhkan lah aku kena repeat mane-mane paper..CHOYY!!

first..aku nak cerite sikit pasal study aku..sepanjang semester 1 ni..macam-macam yang aku belajar..subjek baru..contohnye..keybording, personality development, office administration dan information skills..semue ni bende baru okay..mule-mule tu agak blurr lah jugak..tapi dah lame belajar rase best pulak..subjek yang dari dulu sampai sekarang jadi musuh ketat aku ialah math..gile lah...dari zaman sekolah sampai ke universiti matematik ni ikut aku..hadoyaiii..tapi nak buat macam mane..subjek tu jugak lah yang aku wajib lulus kalau tak nak repeat sem depan..omak aiii..sabo jelah..

Seterusnye..ehem ehem..aku suke gila nak cerite pasal ni..hey..kite dah tak single lagi lah..heheh..kegatalan dah melanda..haha..aiyaaa..macam mana wa mau celita..??okay lah..macam ni cerite dia..hubungan ni baru je bermule..hari raye ke-7..heheh..malu lah kite..wekk..bohong lah kalau cakap aku tak gembire tahap gaban kan..sebenarnye aku dengan dia tu menyambung balik hubungan yang dah putus setahun yang lepas..sebenarnye..aku ni jenis yang kalau dah sekali putus, aku takkan couple balik dengan ex aku..tapi entah macam mane dengan dia boleh pulak terjadinye perkare itu..hmm..hebat betul dia..hehehehe..oh my goshh..hubby..you so sweet..setiap hari aku rase semakin sayang dengan dia..dia selalu nasihat kan aku..jangan lalai..study betul-betul..and ape yang buat aku betul-betul tersentuh..dia selalu ingatkan aku tentang solat..aku betul-betul bersyukur sebab selain family dan kawan-kawan..ade lagi seorang insan yang sentiasa ambil berat pasal aku..THANK YOU ALLAH..



ehem..selain perkara-perkara di atas..ada lagi satu perkara yang membuatkan aku sangat gembire..iaitu akhirnye berjaye jugak aku beli galaxy y yang dah lame gile aku mengidam tu..oh my...memang awesome gile lah..aum aum..berbulan-bulan aku fikir nak beli handphone jenis ape..akhirnye jumpe jugak kekasih hati aku..oleh sebab aku ni suke sangat bagi nama dekat barang-barang aku so aku bagi nama baby G dekat galaxy aku tu..auww..so sweet...target aku lepas ni aku nak beli galaxy tab pulak..oh kelaaassss kauuu!!
tapi tu semue begantung pade budget jugek lah..kan..kalau nak ikutkan memang banyak aku nak beli..tapi kena fikir jugak lah..aku ni still belajar lagi...banyak nak gune duit..so kalau nak beli pun lambat lagi lah kut..



last sekali..perasaan nak balik rumah yang semakin membuak-buak..its normal lah..bohong lah kalau aku cakap aku tak rindu pun nak balik rumah..kan..ialah,,aku kan jarang balik..macama lah perak dengan selangor tu jauh beribu batu..kalau aku nak balik memang lah oleh..tak de siape pun larang..tapi aku fikir macam rugilah sebab kalau aku balik hari jumaat petang confirm lah sampai rumah malam..hari ahad dah kena balik perak..rugi mase dan duit ringgit okay..tapi sabar jelah..lagipun semester ni pun dah nak habis dah..sebenarnye aku jeles gile dengan BFF aku..walaupun sekarang ni dia study dekat kedah..tapi dia rajin gile balik klang..setiap kali aku text dia je..mesti dia cakap..weyy..aku kat klang ni..grr...jeles lah weyy..


okay lah dear..next time aku update lagi entri baru..
Assalamualaikum madu dan racun..

No comments:

Post a Comment