Monday, April 15, 2013

Keep On Silent


Assalamualaikum..well hai people..
Agak lama tak meringankan jari jemari ni..
rindu ai tak??

I’m quite busy..this semester make me feel so tired..
Terlalu banyak assignment..ditambah lagi dengan kuiz dan test..tskk..penat seyh..
but its normal right..but this semester quite different actually..
dari segi pembelajaran of course I learn something new..
dari segi emosi dan perasaan jugak ada yang something new..
I had to deal with various kinds of people with different types of behavior which are sometimes tested my patience to the maximum level..
Saya mula mengenali seseorang itu yang saya anggap sebagai kawan dengan lebih mendalam..bagaimana perwatakan dia yang sebenar..sifat-sifatnya yang sebenar..
Mungkin pada semester lepas masih terlalu baru untuk menilai peribadi seseorang itu..
Saya mula memahami sesuatu..berbuat baik seharusnya berpada-pada..supaya kita tidak mudah dipijak..
Itu yang terjadi..mungkin saya terlalu berlembut..terlalu banyak mengalah..terlalu sabar mungkin..sehinggakan orang sanggup pijak kepala saya ..namun saya masih lagi bersabar..kerana saya tahu..Allah sentiasa di sisi..
Entah kenapa..semester ni saya menjadi seseorang yang terlalu mudah mengalirkan air mata..
Mungkin kerana perasaan yang bercampur aduk..rindu..sedih..tekanan..mungkin..
Saya memilih untuk diamkan diri daripada bercerita..
Mungkin entri kali ni agak sinis..
Tapi tak pe..hanya sekadar meluahkan rasa yang terpendam..
Lebih baik terus berdiam diri..bukan mudah untuk hati semua orang..
Bukan semua orang betul-betul suka berkawan dengan kita..mungkin ada jugak yang cuma berniat untuk ambil kesempatan dalam kesempitan..tapi biarlah..itu hak masing-masing..
Apa yang saya pasti..sekarang saya sentiasa mengingatkan diri saya supaya lebih bijak untuk memilih kawan..
Apa yang pasti..saya mempunyai sahabat-sahabat yang lebih mengenali saya..yang lebih memahami saya..itu sesuatu yang pasti..
Entah lah..saya mula merasakan saya semakin sensitif dengan orang yang di sekeliling saya..
Mungkin perubahan emosi..
Sampai sini saja entri kali..
Bye..
Assalamualaikum..

No comments:

Post a Comment