Saturday, December 22, 2012

UNTUK 3 MINGGU


BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM..
ASSALAMUALAIKUM..
People..
Haii….alhamdulillah..i dah berjaya register hostel walaupun hati penuh tak rela..sedih…okay..ni I nak cerita sikit waktu dan saat saat pertama aku melangkah masuk balik ke UiTM..

*saat saat terakhir dekat rumah*

I bangun agak lambat hari ahad tu..actually  I tidur tak lena malam tu..walaupun migrain I still tidur tak lena..pagi tu I bangun dengan penuh rasa yang serabut..kemas tilam pun kecewa gila..macam baru lepas putus cinta..pada hal..homesick je..i breakfast pun rasa macam tak breakfast je..padahal breakfast dengan lontong..my faveret..at the same time..i still sempat bukak pesbuk..update status..stalk blog orang..update blog I sendiri..tengok tv..kononnya for the last time lah..ecehh..then dalam pukul 11 lebih macam tu..pak lang suruh i pergi hangkut barang masuk dalam kereta..at that time..i rasa macam nak menyorok je..tapi..malu lah kan..dah semester 2 baru nak tunjuk homesick bagai..euw..lepas dah hangkut semua barang..i pun salam kak ody dengan abang af..peluk cium husna amani..then I masuk kereta..terus bukak laptop tengok movie Adam & Hawa..nak hilangkan rasa serabut kononnya..padahal dah menangis nangis dalam kereta..mak lang dengan pak lang just diam je..maybe dia orang faham perasaan aku kot..sebab 1 day before balik Perak aku ada cakap dekat mak ngah aku yang aku tak nak balik Perak..mak lang dengar..tapi mak lang diam je..

Aku: Anya..hawe rasa tak nak balik UiTM lah..hmmm(buat muka sedih..harap2 Anya kate tak payah lah balik)
Anya: ala..sekejap je tu..lagi 3 minggu hawe balik cuti kan..

Aku just diam dan senyum je..hmmm..


*dalam perjalanan balik ke Perak..*

Aku bukak laptop then aku tengok Adam & Hawa..bila dah masuk Sungai Buluh..aku tutup laptop..berangan kejap..pandang kiri pandang kanan..buat muka serabut..last last aku capai bantal..konon nak baring baring lah..dannn….akhirnya..aku tidur jugak..aku terjage tau tau dah sampai Gopeng..kawan aku Asiah call aku..macam tau tau je aku dah nak sampai..

Asiah:Assalamualaikum..baby..dah sampai ke??
Aku: Waalaikumsalam..belum lagi lah baby..aku baru sampai Gopeng..
Asiah:haaa??baru sampai Gopeng??sempat ke sampai..dah pukul berapa dah ni??
Aku:Sempat lah..asal?pejabat kolej tutup pukul berapa??
Asiah:oh..pejabat kolej tutup pukul 5..
Aku:oh..sempat lah aku sampai..nanti aku dah sampai..aku msg kau ye..bye..
Asiah:okay bye baby..

Aku pandang luar..buat muka blurr..hmmpp


*saat dah sampai UiTM*

Dup dap dup dap..bedebau kononnye..aku turun dari kereta nak pergi register kolej..aku ajak mak lang temankan aku..tetibe jadi penakut..pasal ape tah..bila dah selesai register..aku naik bilik..hangkut barang..sumpah penat okay…tingkat 3 kotttt…mak aiii…semput aku..aku ketuk lah pintu bilik..then roommate aku merangkap classmate aku bukak pintu..masa tu dia baru nak solat..

Aku:Assalamualaikum..
Shaza:Waalaikumsalam..
Aku:eh..shaza..hai…nak sembahyang ke??sorry tau..ganggu pulak…
Shaza:eh..tak pe tak pe..masuk lah..

And then..another syaza masuk..means ada dua syaza lah dalam bilik aku ni..

Aku:hai..ni syaza jugak kan..
Syaza:a’ah..

Then aku pun turun hangkut lagi barang barang sampai habis..sumpah..aku semput..penat gila..lepas aku tukar baju semua..aku keluar dengan mak lang and pak lang pergi Tesco beli barang barang sikit..

*minggu pertama untuk semester 2*

As usual..first day kan..so pergi kelas pun dengan muka tak rela je..but at the same time tak sabar jugak nak tau macam mane lah agaknye lecturer lecturer baru tu..annddd..yang tak best nye..untuk kelas pertama ialah kelas typing..arghhh..dah lah I ni menaip lambat je mengalahkan siput sedut..and until now..i’m still curious..macam mane I boleh lulus exam typing tanpa gagal..woww..that’s cool mannn..for this first week of the semester..most of the classes was canceled..sebab clash dengan degree classes..so boleh dikatakan aku banyak waktu free lah..yeahhh..weekend pulak dengan semangatnya I pergi beli tiket bas dengan my roomates..baru first week dah kecoh nak balik..HOMESICK betul..

*minggu kedua*

The class berjalan seperti biasa..agak pack jugak..terutamanya on Monday..arghhh..just imagine that I have to wake up early everyday people..how sad bak kata ustaz yang ajar aku agama dekat sini..setiap hari kelas pukul 8 pagi..Cuma hari selasa je kelas petang..sedih betul..even jadual dah bertukar 2-3 kali..but still kelas pagi setiap hari..hmm..ditambah pulak dengan demam yang agak teruk..bayangkan..dalam seminggu sampai tiga kali aku mandi hujan..memang demam lah jawabnya..weekend pulak I spend my time with my mak “NYAH”..i mean my old friend masa semester 1 dulu..watching movies..tengok wayang pacak then lari kejap pergi dengar ceramah..woww..dahsyat gile kan..muehehe..






*minggu ketiga*

The class go on macam biasa..this week agak penat..stress..but I memang jenis releks..so..everything yang I buat semua I buat dalam iman..means sangat tenang..if I kelam kabut..i jadi cepat marah and at that time mula lah keluar perkataan ynag menyakitkan..so I didik diri I untuk bertenang..bajet bagus je ayat aku kan..walaupun agak penat..stress..tapi I tetap cool..sebab dah tak sabar nak balik..yelah..cuti mid-term ni walaupun seminggu still berbaloi okay..macam macam boleh buat..time ni dah sebok pack baju..nak balik kampong gayenye..kemainnnn…and guest what..ayen call then dia cakap something yang make me feel $%*&^%..

Ayen:hey..uols..kite dah sampai rumah..
Aku:eee..kurang asam..kite balik esok lah..
Ayen:hahaha(evil laugh)esok balik pukul berapa?
Aku:esok kite naik bas pukul 2.45..sampai rumah of course lah malam..kann..
Ayen:hahahaha..(evil laugh again)..

Sabar jelahkan kena gelak free free..haisy..at this time I feel like separuh dari jiwa aku dah sampai rumah..

Perjalanan saya dari Perak ke KL Sentral berjalan lancar..as usual…aku layan movie sampai tak sedar dah sampai mana..at the same time aku still cari masa untuk tulis entri ni..sambil layan lagu teman pengganti..feeling habis kowtt..haisyy..dalam perjalanan ni sempat jugak lah I intai intai highway ni..nothing interesting..jalan agak lancar..fffttt..boring bohhh..

Dear readers..please forgive me..bukannya tak nak update about my new life in this new semester dekat blog..Cuma I agak busy dengan kelas..wifi di sini pula seperti mintak di campakkan ke dalam lautan atlantik  yang maha sejuk tu..tiga minggu blog diabaikan..facebook disentuh apabila ada waktu yang mengizinkan..twitter dan instagram hanya di pandang sepi..sedih kan life saya..this is part of pengorbanan yang I kena buat..nampak gayanya..saya akan update blog hanya bila adanya cuti panjang..this semester I have to work more harder than before..the courses agak mencabar..then I kena kejar pointer..agak kelam kabut jugak nak belajar..lots of work to do..assignment..quizes..test..will coming very soon..at the same time baru teringat next month is very important for me..actually not only for me..but untuk ayen juga..what so important next month??ahhh..tungguuuu..

Readers..i know..saya terlalu banyak bercakap..pot pet pot pet..letih korang baca entri saya..thank you soooo much for spending your time untuk baca entri merapu merepek meraban ni..and another thank you sebab korang singgah blog saya dan sekali gus meningkatkan trafik blog saya..thanks a lot people..
Love you..



No comments:

Post a Comment